Piroćanci pitaju - Kako se odbraniti od lokomotiva koje pale poljoprivredna imanja?! Železnice Srbije, javite se!

04. maj 2020. 08:06 Gradska hronika Pirot Plus Online

Nije ovo prvi put, verujemo da će biti još takvih primera. Veliki problem godinama imaju naši sugradjani koji su imali tu "sreću" da imaju svoje posede pored pruge. Nevolja ima često.

  A često stižu i pisma, pritužbe naših sugradjana. Dosta više!

Naš sugrađanin S.V. zvao nas je i rekao da  imaju poljoprivredna zemljišta pored pruge, na potezu do podvožnjaka iza „Nišavske doline“. Ima njiva, voćnjaka, bašti i ekonomskih objekata.

Već nekoliko godina unazad nije retkost da tokom prolećnih i letnjih meseci dođe do požara u kojima su mnogi od njih pretrpeli veliku štetu. Najveći problem je to što požar izaziva tehnički neispravna lokomotiva i neredovno održavanje površina pored pruge, što je u nadležnosti Železnica Srbije. Ta neispravna lokomotiva prilikom kretanja ili kočenja baca vantru sa strane, a to je pružni deo koji privatno lice ne može da održava. 
Ima okolo naših njiva i ekonomskih objekata. Komšiji je pre nekoliko godina izgoreo ječam, a meni je pričinjena šteta od 4 - 5.000 evra. Pripremio sam građu za krov i još nešto od materijala, tu je bio i vezani pas. Sve je izgorelo i on! –
rekao nam je uznemiren.

   U nameri da podnese tužbu rečeno mu je da mu je za svaki postupak potreban veštak što zahteva i dosta novca, a za eventualno vansudsko poravnanje, kada je zvao predstavnike Železnica u Nišu rekli su mu da svakako jesu krivi jer na svakoj stanici prave zapisnik. Lokomotiva baca varnice i dolazi do požara sa obe strane, njihov advokat iz Niša mu nije ulivao nadu da će dobiti spor, ako ih tuži. 

    Dodao je naš sugrađanin da drugom komšiji godinama ne rađa voćnjak jer više puta gori, a čak i bandere pored pruge zahvata vatra i neke su pale. 

Poslednji požar, koji se nedavno dogodio, zabeležio je svojim telefonom i poslao nam snimak. Jasno se vidi i prostor oko pruge, koliko su blizu poljoprivredna zemljišta ljudi, a i bandera koja je zbog požara pala.

    Poznato je da se teško dobijaju sporovi sa državnim institucijama. Da je put do pravde i naplate troškova ne samo skup, već i dalek. Neki rešenje vide u boljem održavanju prostora oko pruge, da se kosi trava i nisko rastinje, koje obično zahvati požar i onda se nošen vetrom širi dalje.

Da ironija bude veća sa Železnice obično kažu da nije njihovo posao da kose pored pruge!

 Kako onda rešiti problem? Da  čekamo vozove na struju i cisternama organizujemo zaštitu kada vozovi prolaze. Šalu na stranu, štetu nanose Železnice Srbije i njihova je obaveza da ljudima, teško stečenu imovinu, moraju da nadoknade.

   Da, rešenje je i u osiguranju. Ali, ako ćemo tim putem, šta će poljoprivrednicima u i onako otežanoj proizvodnji, da ostane od para, ako i osiguranje moraju da plaćaju!

 A vozovi, iz ko zna kog "istorijskog" perioda i dalje prolaze i pale li pale!